vrijdag 15 mei 2009

De "dubbel" is binnen!

Zojuist de laatste interne competitie ronde (ronde 32) in Wageningen gewonnen van Karel Scholten, een partij die ook meteen de bekerfinale betekende. Door winst won ik dus beide prijzen!
Na lange tijd op kop te hebben gestaan ging het nog bijna mis door herwaardering.
Ook Fred Jonker won vrij makkelijk zijn laatste partij en eindige op 2850 punten, ikzelf won en eindigde op 2858...
Mijn eigen partij duurde maar 13 zetten maar het wachten duurde lang omdat Jeroen Franssen zelf nog lang niet klaar was...
Fred won ook zoals gezegd en zo gingen we 's nachts om half 1 met Freds auto naar het huis van Jeroen om te kijken of ik echt kampioen was geworden.
In het donker, om Jeroens ouders niet wakker te maken, een aantal trappen op richting zolderkamertje waar nog een pc'tje stond met windows xp erop, zenuwslopend...
Uiteindelijk dus met het minieme verschil van 2858 om 2850 punten, pfff...

Je kunt je mijn blijdschap ongetwijfeld voorstellen.
Vervolgens onmiddellijk terug naar "de Vredehorst" om iedereen een drankje aan te bieden :-)
Zo pakte ik dus mijn 3e titel in Wageningen (na 2000 en 2001) en de 3e bekertitel (na 2002 en 2003).

Dit doet me denken aan de "Tour de France" die ik altijd intensief volgde voor al die dopingschandalen plaatsvonden. Ik vergeet nooit meer dat Greg Lemond de tour won met niet 8 punten maar 8 seconden voorsprong op Laurent Fignon. Een ongelooflijke slottijdrit, met op de radio enorm spannend commentaar van wijlen Theo Koomen, waarin Lemond in een korte tijdrit bijna een minuut pakte. Zo won Lemond de tour met het kleinste verschil ooit, dat zal ook voor deze zojuist behaalde titel van mij gelden als het gaat om het winnen van de Wageningse titel met het kleinste verschil ooit neem ik aan. Alle lof voor Fred die me de laatste ronden flink op de hielen bleef zitten...

Afgelopen zaterdag moesten we met Wageningen 1 onze laatste KNSB wedstrijd spelen tegen RSR Ivoren Toren in Rotterdam.
Van een goede voorbereiding was geen sprake, samen met teamgenoot Hendrik Marks gingen we de vrijdagavond ervoor alvast naar oud-teamgenoot Harmen van de Werken die tegenwoordig in Rotterdam gehuisvest is.
Tegen ongeveer 04:00 's nachts vertrokken we pas uit een "Irish pub".
Na een korte nachtrust en een beroerd gevoel moest er om 13:00 geschaakt worden.
Ondanks dat ik kans had op groot voordeel en in tijdnood de remise ook nog tweemaal voor het oprapen had middels eeuwig schaak, deed ik een absurde winstpoging met zeer weinig tijd op de klok om toch nog 50% (4,5 uit 9) te halen.
Dit was geen verstandige beslissing, zeker omdat ik me niet erg lekker voelde. Maar ja, soms winnen de emoties het van het verstand.
Gelukkig stond er niets meer op het spel, anders had ik dat natuurlijk niet gedaan.
We stonden toen echter al ver achter en verloren uiteindelijk met 7-3.
Hoe dan ook, gezellig was het wel. Diezelfde dag eindigde toch pas weer rond 3:30 uur in onze stamkroeg "Café Loburg" ;-)

Verder ben ik winnaar geworden van ons vriendenclubje in de profcoach competitie.
Ik speelde voor de eerste keer mee en heb er erg veel plezier aan beleefd, ik blijf dus zeker meedoen.

Ik schreef eerder iets over Prison Break. Ik ben nu bijna halverwege seizoen 2 en het is echt een aanrader, ik vind het werkelijk een fantastische serie. Kijk en oordeel zelf ;-)

Wat valt er verder te melden, ik ben voor het eerst een boek van John Grisham aan het lezen en heb zijn nieuwe boek "De getuige" nagenoeg uit.
Het is werkelijk een fantastisch, enorm spannend, boek kan ik nu al zeggen en het gaat binnenkort ook verfilmd worden, ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit gaat zien!



Ik verklap dit keer niks, kan alleen maar zeggen: "ga dit boek lezen!"
Inmiddels ben ik ook 2 keer naar een "schrijversavond" geweest. Eerder al een lezing van Herman Koch en gisteravond een lezing van Rob van Essen over zijn nieuwste boek "Visser". Enorm leuk zulke avonden en zeker aan te raden.
Voor nu, tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Berichten links

Powered by Blogger Widgets

Contact Erik van den Dikkenberg

Teller vanaf 9 oktober 2008