dinsdag 23 september 2008

(Schaak)weblog Erik


Welkom bij deze nieuwe weblog waar straks van alles over schaken terechtkomt!
Ik zal o.a. proberen partijen te bespreken/analyseren en filmpjes te laten zien.


Mijn naam is Erik van den Dikkenberg. (de schaker op bovenstaande foto in het rode shirt en op de foto helemaal bovenaan in het Feyenoord shirt.)
Schaken doe ik bij Schaak Vereniging Wageningen.

Ik kwam pas tegen m’n 15e, in 1986, met schaken in aanraking en op een schaakclub, in Veenendaal, terecht.
Daarvoor was ik altijd druk met voetballen, wielrennen en tennis.

Door ook veel thuis te schaken met Vincent Diepeveen en Jef Verwoert, beiden ook Veenendaalers, steeg ik toch in rap tempo naar een behoorlijk niveau.

Dit leverde me na een aantal goede toernooien, die ik veelal samen met schaakvriend Mike van Niel bezocht, o.a. Berlijn 1996 en 1997, uiteindelijk zelfs de titel van Fide Meester op(!)

Dat was een periode waarin ik nog erg veel schaakte en schaak studeerde.

Ook in een lange periode van inmiddels 9 jaar alweer dat ik bij Wageningen speel, de wellicht meest gezellige schaakclub van Nederland, heb ik veel geleerd.

"Belangrijke wapenfeiten"
(Afgezien van de behaalde titel van FM)
Bij Veenendaal ben ik recordhouder wat betreft het aantal kampioenschappen met 10titels (1995,1996,1997,1998,1999,2000,2004,2005,2006+2007)
De tussenliggende jaren dat ik geen kampioen werd speelde ik niet mee maar speelde ik intern in Wageningen omdat men daar ook op donderdag speelt.
Vanaf 2000 verhuisde de clubavond in Veenendaal helaas van de maandag naar de donderdag en moest er een keuze gemaakt worden...
Bij Wageningen ben ik 2 keer kampioen geweest (2000 en 2001) en won ik de beker ook 2 maal (2002 en 2003)
Bij Veenendaal won ik de beker in 2005, 2006 en 2007 (De enige 3 jaar dat er een bekercompetitie was, is daarna afgeschaft).
Verder talloze rapid- en snelschaaktitels in Veenendaal en omstreken.


De bedoeling van deze (schaak)weblog is regelmatig allerlei stukjes over schaken (natuurlijk!)te schrijven.
Dit kan zijn in de vorm van (wedstrijd)verslagen, analyses van partijen en analyses door middel van video en/of audiocommentaar en wie wat nog meer…

Het zou mooi zijn als er voor vele schakers leerzame en leuke dingen bij zitten en zij hier hun voordeel mee kunnen doen!

Geen opmerkingen:

Berichten links

Powered by Blogger Widgets

Contact Erik van den Dikkenberg

Teller vanaf 9 oktober 2008